JEEEJJJ!! We are millionairs!

Daar zaten we dan. Voor de 11e keer in een jaar op het vliegveld. Wachtend op onze volgende vlucht. Dit keer in Frankfurt, de luchthaven die voor ons bekend terrein is geworden want onze grote (maar vooral goedkope) vriend Condor vliegt hier. Wachtend bij de vertrekhal om te boarden bestelden we een veel te duur biertje om twee redenen.. één om ons mentaal voor te bereiden op de 11 uur lange zit en twéé omdat het toch zeker een feestje (in dit geval 1 duur biertje) waard is dat we weer naar Mauritius mogen en waar we ons kantoor vestigen de komende 3 maanden. Ietwat karig om zoiets bijzonders te vieren, maar in Mauritius doen we het zeker nog dunnetjes over.

We keken tijdens het nuttigen van ons biertje in de vertrekhal naar de mensen die voor dezelfde bestemming als ons hadden gekozen. Bijna allemaal stellen. Veel 50+ers en wat jonge stellen die misschien wel hun huwelijksreis naar Mauritius hebben gepland. Waarschijnlijk vielen wij voor andere mensen ook onder de categorie ‘honeymooners’.

Tijd om te boarden. Eenmaal op onze plaats kwamen we aan de praat met een man naast ons. De man kwam uit Duitsland, zoals zo’n 80% van de passagiers in het vliegveld. Hij ging voor twee weken op vakantie naar Mauritius samen met zijn vrouw. Toen kwamen de vragen naar ons. Is this your first time in Mauritius? We zagen al enige verbazing toen we zeiden dat dit onze tweede keer was, maar toen we vertelden dat we 3 maanden in Mauritius verbleven viel z’n mond open. You MUST be millionaires!! Jeroen en ik keken elkaar lachend aan met dezelfde gedachte. Ze zouden eens een kijkje moeten nemen op onze bankrekeningen.

De verbazing van deze man was voor ons wel weer even een eye opener voor onze huidige levensstijl. In Nederland hadden we het ook weleens als we zeiden dat we dit keer maar drie maanden weg gingen. Máár drie maanden? En ook nog eens op een tropisch eiland! Tja.. als je het zo zegt klinkt het inderdaad als het leven van een miljonair.. Bij afscheid wordt er nog een ‘fijne vakantie’toegewenst en ook dan kijken we elkaar weer lachend aan.

Het lijkt misschien inderdaad alsof wij alleen maar in zwembaden en op stranden liggen. Dit komt misschien ook door hoe wij ons uiten op social media. Plaats de foto van je werkplek bij een zwembadje en bijschrift ‘just another day at the office’ op facebook of instagram en het doet inderdaad lijken alsof we de koning te rijk zijn. Wij liggen inderdaad wel eens op een strand of in een zwembad, maar vaak als break of aan het einde van de dag. Wij werken inderdaad minder dan andere mensen, maar hebben in ruil daar voor óók minder zekerheden, we zien onze vrienden en familie minder. Dat is de andere kant van de medaille. Net zo goed dat je in Nederland weleens een baaldag hebt, heb je dat in het buitenland net zo. Die dagen zie je alleen niet voorbij komen via social media.

Daar zitten we dan.. de miljonairs! Niet met een zwembad vol met geld, maar wél een zwembad vol water én de levensstijl die wij willen. We zijn nu een jaar aan het werken in het buitenland en wisselen het ene kantoor met ‘tropical garden’ als uitzicht in voor de andere. We beginnen onze draai te vinden in het locatie onafhankelijk werken en merken dat we elke keer weer een structuur opzoeken. In de ochtend sporten we, springen daarna even in het zwembad en gaan overdag werken. De dag sluiten we af op het strand of in het zwembad, gaan ’s avonds koken of uit eten en genieten van de avond. In Mexico hadden we precies dezelfde structuur. Ook namen we in Mexico bewust laptopvrije daagjes, net zoals we hier doen, want als je in het buitenland bent moet er ook heel veel ontdekt worden! Als we alleen maar achter de laptop zouden zitten konden we net zo goed in Nederland blijven. It’s all about balance!

Misschien zijn we wel echt miljonairs! Het is maar net wat ‘luxe’ voor je betekent. Voor ons zit ‘luxe’ niet in het hebben van heel veel geld of spullen.. een beetje is genoeg. Luxe betekent voor ons reizen, meer tijd hebben en je dromen najagen. En al die luxe hebben we nu. Tijd om die champagnefles te ontkurken.. eh ik bedoel dat bierflesje te openen! Let’s live like miljonairs